Påsk!

Hejsan...

Nu tar jag en paus i mitt kära fördjupningsarbete i naturkunskapen, jag skriver om oljeutsläpp. Lagom kul tänker ni och jag tänkte samma sak innan jag började forska och skriva om det. Det är faktiskt riktigt kul, men det är ju svårt att skriva när man vet att det granskas med lupp och betygssätt.

Men egentligen så skulle jag vilja vara i stan nu hos mina två små Smålandsvänner (hoppas att ni har det roligt utan mig). Maria är här uppe över dagen bara så det hade varit roligt att ses, men skola måste tyvärr gå före ibland :(
Jaja, vad ville ja då skriva till er om...

Nu är påsken förbi för denna gång och jag har haft en fantastisk skön påsk :) Såklart att det har varit lite tjiv och så, men vad skulle en högtid vara utan lite gräl?!

Solen var på vår sida denna påsk, det var riktig sommarvärme där några dagar som bidrog till att man fick lite färg i ansiktet (sen kan man ju diskutera färgvalet).

Jag hade en sådan tur att jag kunde förlänga min vistelse på landet till en veckas lång semester. Där ute i skärgården gick dagarna till och dra träd och ris, sen till huggning av densamma så att vi har något att fylla på den allt tommare vedboden med. Jag flyttade ut lite trädgårds prylar också efter vintern ide, kollade till mina planteringar och rensade bort lit ogräs i mitt än så länge ganska spartanska kryddland.

Här kommer ett potpurri med bilder av min gångna vecka:


En glad TwiggyTango lurar efter en boll som jag harNu är det landet...:)


Nu är det fritt fram för fåglarna att ta sig ett bad                                                              
Nu är det fritt fram för fåglarna...          
Tango och Twiggy på skogs promenad
  T&T                                     
Påskens första liljaPåskens första lilja


Den där yxan har varit med om mycket...
En mycket andvändbar sak


Katten är på plats och håller utkikKatten på vakt


Påsken has gone crazyPåsken has gone crazy


PåskbuffenPåskbuffe! det var tider det...

Påklädda äggKlädda ägg


EfterrättsbordetEfterrätts bordet

Min citrontårta med snöägg mmmmmmmMin citrontårta  mmmm...

Bakverk gjorda av systrarna ZanderBakverk gjorda av systrarna Zander

Påsktårta till mormor och co.   Design: Bobbo (önskar att jag hade gjort den)Påsktårta till mormor med co. Design: Bobbo




 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken mysig påsk ni verkar ha haft :)

2009-04-16 @ 15:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0