Eurofori

Nu har jag varit på konserten, hur var den då?

Jag och min syster kom till kyrkan där de skulle te sig vid 18.30 tiden och skulle då få biljetterna som vi hade vunnit. Det var ett snöslaskigt Stockholm denna afton, men var gjorde det när Flink bjöd på innerlighet och ett storartad performance. Det som slog mig när vi kom in i den upplysta andmäktiga kyrkan var att publiken som hade samlats var i väldigt varierande åldrar. Det var allt från "vanliga" tanter och gubbar, medelålders kostymnissar, prydliga damer till bohemer. Jag i min enfald hade inte trott att han skulle dra den sortens publik men jag antar att genialitet syns över gränserna.


Hur var själva konserten då? Det var bra, spontan och full av glädje som både kom från bandets och ifrån publikens håll. Han behövde knappt någon mikrofon, han tog nämligen i för kung och fosterland, vilket också märktes i och med att ena högtalaren höll på att spräckas. Han visade också prov på hans enorma skicklighet när det kom till att tolka dikter och att berätta historier, och så bjöd han på ett avsnitt ur "Doktor Glas".


Så kvällen har varit fantastisk kort och gott och när vi lämnade kyrkan i ett lyckorus så kom vi ut till ett snöande Stockholm.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Eufori, Carro. Eufori ;)

2009-03-06 @ 22:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0