Oscar!

Vi var ute i lördagskväll, Matilda och jag och det var väldigt trevligt och det blev en lika stor skrattfest som det brukar bli när vi är i farten. Vi tog varsin förrätt när vi kom dit ( för vi var för snåla för varmrätten) Matilda tog Nacho och jag tog en variant på club sandwich. Det var väldigt gott och ganska så mättande och till det tog vi in en öl och en Cola, jag behöver inte något mer än Cola, jag är berusad av livet si :)

Jag har just färgat mitt hår svart för att försöka se lite mera intellektuell och djup ut, nu med teatern och allt. Det lyckades kan man säga, alltså budskapet gick fram. Det var några vid ett annat bord som tog bilder på mig i tron att jag var någon kultur person, sägas ska att puben ligger i sådana kvarter. Jag tyckte att det var lite sött och sa inget utan lät det bero, men det är kul och se vad lite hårfärg kan göra...

Sen så har jag varit på Oscarsgalan inatt ( genom tv men vadå?) hos min kompis Anna, det var en trevlig och underhållande gala. De hade lyckats banta ner den till och bli en mindre och mer intim gala än denna pampiga stora "cirkus" det annars är. Utgången med priserna blev ganska väntad med Winslet, Ledger m fl men priset till den bästa manliga huvudrollen gick till Penn och inte som jag trodde till Rourke. Men Sean Penn är en väldigt duktig skådespelare så varför inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0